سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مثل کسی که دانش می آموزد ولی آن را بازگو نمی کند، مثل کسی است که گنج می اندوزد ولی از آن خرج نمی کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]


ارسال شده توسط محمدرضا خلج در 87/5/4:: 5:59 عصر
 

اگر نمای دسکتاپ سیستم عامل مک رو دیده باشین حتما نوار ابزار انمیشن جالب اون رو هم دیدن. این نوار ابزار انیمیشن یکی از جالب ترین ابزارهای سیستم عامل مک می باشد. نرم افزار RocketDock نرم افزاری حرفه ای و رایگان جهت افزودن این امکان سیستم عامل مک به ویندوز ایکس پی، 2000 و ویستا می باشد. با نصب این نرم افزار شما یک نوار ابزار انیمیشن در دسکتاپ خود خواهید داشت که شما رو قادر به ایجاد Shortcut نرم افزارهای پر کاربر خود بر روی آن می کند. این نرم افزار علاوه بر افزودن این نوار ابزار چهره جالبی هم به ویندوز شما میدهد.

ویژگی های کلیدی نرم افزار Rocket Dock 1.3.5 :

- قابلیت استفاده در ویندوزهای : 2000,XP و ویستا
- امکان افزودن و حذف Shurtcut های ایجاد شده
- امکان تنظیم دستی نوع فونت،رنگ  و ...
- نصب و راه اندازی آسان
- افزودن چهره سیستم عامل مک به ویندوز شما
- و ...

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط محمدرضا خلج در 87/5/4:: 5:54 عصر
 

بعد از جنگ بسیار داغ بین مایکروسافت و موزیلا ، اپل در کنفرانس (WWDC ????) اعلام کرد که قصد دارد نسخه ایی از مرورگر مشهور Apple Safari را که مخصوص کامپیوتر های مکینتاش هست را برای ویندوز هم ارائه کند و به این ترتیب به جدال شرکت های تولید کنند مرورگر برای ویندوز وارد شود!
بنا به گفته ی "استیو جابز"  مرورگر Apple Safari از هر دو مرورگر اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس سریعتر خواهد بود و جعبه جستجو گری از هر دو سایت یاهو و گوگل در آن قرار خواهد داشت. نسخه ی اولیه مرورگر Apple Safari برای ویندوز که به صورت Beta منتشر شد دارای مشکلات و نقایص امنیتی مختلفی بود که مورد توجه بسیاری از منتقدان قرار گرفت. اینک پس از گذشت چندین ماه این مرورگر از حالت Beta خارج شده است و نسخه ی جدیی از آن برای ویندوز منتشر شده است. در نسخه ی نهایی عرضه شده از لحاظ سرعت و کارایی پیشرفت های قابل توجهی داشته و تا حدودی شعار شرکت اپل مبنی بر " بهترین مرورگر جهان " را تحقق بخشیده است. با مراجعه به سایت اپل نتایج مقایسه های مختلفی که بین مرورگر های مختلف و Apple Safari صورت گرفته است را مشاهده کنید.

در ادامه به تحلیل و بررسی مرورگر Apple Safari می پردازیم و سعی بر آن داریم تا با بیان نکات مثبت و منفی آن، این مرورگر را به شما شناسانده و شما را در انتخاب و مقایسه با دیگر مرورگر ها یاری نماید.


> به این منظور در ابتدا به بیان نکات مثبت و قابلیت های شایان این مرورگر می پردازیم:

- سرعت لودینگ صفحات
سرعت مرورگر Apple Safari به گفته سایت رسمی Apple در نمایش صفحات وب سایت در مقایسه با مرورگر Internet Explorer 7 دو برابر بیشتر می باشد و در مقایسه با مرورگر Firefox 2 1.6 برابر سرعت بیشتری را دارا می باشد که همین امر باعث نمایش سریعتر صفحات در مرورگر می گردد. علاوه بر این سرعت بالای این مرورگر در مقایسه با دیگر مرورگرهای مطرح به هنگام کار با آن محسوس می باشد و بدون تکیه بر اطلاعاتی که سایت رسمی Apple در این زمینه بیان می کند می توان دریافت که این مرورگر از لحاظ سرعت برتری نسبی بر دیگر مرورگرها دارد. همچنین این مرورگر بر اساس اطلاعاتی که وب سایت رسمی Apple بیان می کند قابلیت اجرای مندرجات Java را تا 2.8 برابر سریعتر از مرورگر Internet Explorer 7 دارا می باشد و این سرعت در مقایسه با مرورگر Firefox 2 به 1.6 نیز می رسد. در واقع بنابر اطلاعات بیان شده بدیهی است که کار با این مرورگر به صرفه جویی در وقت می انجامد و این قابلیت می تواند خواستگاه بسیاری از کاربران اینترنت باشد.

- قابلیت Tab
به هنگام بازدید صفحات زیادی در اینترنت به طور همزمان اغلب کاربران به مشکلاتی برای مدیریت و دسترسی به صفحات پیدا می کنند. زیرا مدیریت صفحات وب امری نیست که کاربر خود قادر به انجام آن باشد. به همین منظور با قبلیت Tab که در این مرورگر همانند دیگر مرورگرهای مطرح و شناخته شده موجود است می توان به راحتی از یک صفحه به صفحه ای دیگر رفت و می توان صفحه مورد نظر را نیز از میان عنوان صفحات مورد نظر خود در قسمت Tab ها انتخاب کرد و به آن مراجعه نمود. همچنین یکسری تنظیمات نیز برای مدیریت Tab ها موجود می باشد که در داخل مرورگر تعبیه شده است.

- مدیریت Bookmark ها
به طور معمول کاربرانی که در دنیای اینترنت با وب سایت های زیادی سر و کار دارند برای مراجعه دوباره به وب سایت ها می بایست به نام آن ها دسترسی داشته باشند تا بتوانند در امر مراجعت کار خود را آسان نموده و وقت خود را صرف پیدا کردن دوباره وب سایت ها ننمایند. قابلیت Bookmark کردن در مرورگر Safari این امکان را به ما می دهد تا بتوانیم با انتخاب وب سایت مورد نظر آن را Bookmark نموده و در یک فولدر انتخابی که ایجاد کرده ایم آن را دسته بندی نماییم. بدین ترتیب در مراجعه بعدی کار ما برای دسترسی به وب سایت ها آسان خواهد شد. همچنین با استفاده از این مرورگر می توان Bookmark هایی را که متعلق به مرورگر های دیگر هستند را Import کرده و از آن ها نیز در این مرورگر استفاده نمود. لازم به ذکر است که این مرورگر به صورت خود کار نیز Bookmark های مربوط به دیگر مرورگر ها را Import می کند و قابلیت استفاده از آن ها را نیز فراهم می نماید. علاوه برای این ما می توانیم RSS های موجود در وب سایت ها را نیز Bookmark نموده و از آن ها بهره بگیریم.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط محمدرضا خلج در 87/5/4:: 5:53 عصر
 

CubeDesktop شش دسکتاپ مستقل و مجازی برایتان ایجاد میکند و با اینکار فضای زیادی را برای کار بر روی برنامه ها و پنجره های مختلف در اختیارتان میگذارد. با این برنامه مشکل شلوغی و درهم ریختگی دسکتاپ شما برای همیشه حل میشود. شش دسکتاپی که در اختیارتان قرار میگیرند، هر کدام برای خود مستقل هستند بدین معنی که محیط کار هر کدام با دیگری متفاوت خواهد بود. به عبارتی ساده تر نوار وظیفه ی (Taskbar) هر دسکتاپ برنامه های در حال اجرای همان دسکتاپ را نشان میدهند. با این کار تا حد زیادی درهم و برهمی از بین میرود، راحت تر و با تمرکز بالاتری میتوان با کامپیوتر کار کرد.

ویژگی های منحصر به فرد Cube Desktop:

- افکت های سه بعدی:
با استفاده از حالت 3D Cube میتوانید شش دسکتاپ خود را بصورت “سه بعدی” یکجا ببینید و از یک دسکتاپ به دسکتاپ دیگر نقل مکان کنید.

- منتقل کردن پنجره ی یک برنامه به دیگری:
CubeDesktop راه های مختلفی در اختیار شما میگذارد تا پنجره ی برنامه های در حال اجرا را از یک دیکتاپ به دیگری منتقل کنید:
1) با استفاده از موشواره (ماوس) پنجره را بگیرید و آن را به گوشه ی صفحه ی مانیتور ببرید تا حالت 3D Cube ظاهر شود و از آنجا دسکتاپ مورد نظر را انتخاب کنید.
2) با استفاده از گزینه ی Send to که در منوی همه ی برنامه ها گنجانده میشود.
3) با استفاده از کلیدهای کیبورد. میتوانید کلیدهایی را مشخص کنید تا از این طریق پنجره ی مورد نظر به دسکتاپ دیگری منتقل گردد.

- سازماندهی کردن:
1) گزینه ی full graphical desktop preview را باز کنید تا هم زمان همه ی دسکتاپ ها را یکجا ببینید. هر کدام تنها یک کلیک فاصله دارند تا انتخاب شوند. به سادگی میتوانید بین دسکتاپ ها نقل مکان کنید.
2) میتوانید بعضی برنامه ها را مخصوص یک دسکتاپ معرفی کنید. بالفرض مشخص کنید که برنامه ی فتوشاپ همیشه در دسکتاپ سوم نمایش داده شود. حال اگر از سایر دسکتاپ ها فتوشاپ را اجرا کنید، بصورت خودکار آن را به دسکتاپ سوم منتقل میکند و در عین حال شما را از منتقل کردن پنجره مطلع میسازد.
3) برای هر دسکتاپ اسم انتخاب کنید. تصور کنید دسکتاپ هایی با نامهای “اینترنت”، “کار” و… داشته باشید.

- تنظیمات دسکتاپ:
هر دسکتاپ میتواند برای خود یک والپیپر جدا داشته باشد. این قاعده برای آیکن ها نیز وجود دارد، یعنی آیکن های هر دسکتاپ نیز میتوانند برای خود شکل و اسم متفاوتی داشته باشند. به هیچ وجه محدودیتی نخواهید داشت.
 

حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب برنامه:
- ویندوز XP یا  Vista
- پنتیوم 4 با پردازنده ی 1.4 گیگاهرتزی
- RAM (حافظه) 512 مگابایتی
- DirectX 9.0c
- داشتن حافظه ی تصویری 64 مگابایتی یا بالاتر.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط محمدرضا خلج در 87/5/4:: 5:44 عصر
 

مجموعه ای بی نظیر شامل آیکون هایی آبکی و درخشان است . آیکون هایی که برای شما تهیه شده است، آیکون های آبی روشن و درخشان مثل آب هستند که زیبایی خاصی به آنها بخشیده شده است. این آیکون ها به راحتی با نرم افزار های آیکون ساز از PNG به ICO قابل تغییر می باشد ، و می توانید شما در انجام پروژه های گرافیکی مانند طراحی وب و مالتی مدیا از آنها استفاده کنید.

نویسنده : جواد سرایی

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط محمدرضا خلج در 87/5/4:: 5:41 عصر
 

ویندوز ویستا دارای نوار ابزاری به نام Sidebar می باشد که در کنار صفحه دسکتاپ قرار می گیرد و دارای برنامه های کوچک و کاربردی هست که گجت - Gadget (افزونه) نامیده می شود. دامنه کارایی Gadget ها بسیار زیاد است، از ابزار های آن می توان به ساعت، نمایشگر وضعیت هارد دیسک، نمایشگر میزان استفاده از CPU و Ram ، نمایش ایمیل های رسیده، جستجوگر گوگل، نمایش عکس ها به صورت اسلاید شو، برنامه های کاربردی ویندوز و کنترل صدا و عقب و جلو بردن تراک های صوتی در حال پخش، نمایش آخرین اخبار به کمک RSS، ترجمه و اطلاع از وضعیت آب و هوا و شاخص بورس اشاره کرد.
بسیاری از کاربران ویندوز ایکس پی علاقمند به افزودن Sidebar به ویندوز ایکس پی هستند اما Sidebar ویندوز ویستا فقط مخصوص ویندوز ویستا عرضه شده است و نسخه ای از آن برای ویندوز ایکس پی توسط مایکروسافت منتشر نشده است! البته تاکنون نرم افزارهای مشابهی که شبیه Sidebar ویندوز ایکس عرضه شده است ولی قابلیت Sidebar اصلی ویندوز ویستا این است که علاوه بر Gadget های پیش فرض آن دارای صدها Gadget مختلف است که توسط برنامه نویسان از سراسر جهان ساخته شده است و بر روی سایت مایکروسافت قرار دارد و شما با دانلود آنها می توانید آن ها را به Sidebar ویندوز اضافه کنید. این Gadget ها قابل استفاده روی Sidebar های مشابه قابل استفاده نیستند. مهمترین Gadget های ارائه شده روی سایت مایکروسافت مناسب کاربران فارسی زبان عبارتند از:
Gadget تقویم هجری شمسی، Gadget پخش رادیو های اینترنتی فارسی زبان، Gadget نمایش آب و هوای (شهر های ایران)

آنچه در اینجا برای اولین بار ارائه شده است Sidebar ویندوز ویستا می باشد که شما می توانید آن را به روی ویندوز ایکس پی نصب کنید همچنین همراه با نصب آن Gadget های مخصوص کاربران فارسی زبان نیز به صورت خودکار نصب خواهد شد.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >